A személyi kedvezmény összege 2018-ban

2018.01.22

Sajnálatos módon nem minden érintett van tudatában annak, hogy a törvény alapján súlyosan fogyatékos személyek személyi kedvezmény címén az összevont adóalap utáni adó terhére adókedvezményt érvényesíthetnek.

A személyi kedvezmény összege minimálbér változása miatt ismét emelkedik. 2018-tól 6 900 Ft-ra változik a havonta érvényesíthető összeg (2017-ben 6 375 Ft volt).

Jogosultnak tekinthető:

• A súlyos fogyatékosságnak minősülő betegségekről szóló kormányrendeletben említett betegségben szenved háziorvos vagy szakorvos által kiállított orvosi igazolás alapján
  • Rokkantsági járadékban részesülők a jogosító határozat alapján
  • Fogyatékossági támogatásban részesülők a jogosító határozat alapján

A kedvezmény érvényesítésének módjai:

• Év közben a munkáltatónak tett nyilatkozat alapján
  • A Személyi jövedelemadó bevallásban egy összegben történő visszaigénylés

Csak olyan jövedelem esetén érvényesíthető a kedvezmény, amely SZJA köteles. Ilyen jövedelem hiányában nem jár a kedvezmény és olyan családtagokra sem ruházható át, akik rendelkeznek SZJA köteles jövedelemmel.

Fontos tudni, hogy ha utólag állapítják meg a kedvezményre való jogosultságot, akkor a személyi jövedelemadó bevallás önellenőrzésével lehetőség nyílik a visszaigénylésre az elévülési határidőig (5 évre visszamenőleg). Az utólagos visszaigényléskor a bevallás kitöltéséhez érdemes szakember segítségét kérni.Az orvosi igazolásokat és határozatokat elévülési időn belül meg kell őrizni, mert egy esetleges adóellenőrzéskor ezekkel a dokumentumokkal kell igazolni a kedvezmény igénybevételére való jogosultságot.